مانوئل گارسیا رولفو به «دنیای ژوراسیک» می‌رود امیر غفارمنش و مجتبی شفیعی «سینگل» می‌شوند! فصل جدید «صباهنگ» روی آنتن صبا + زمان پخش هوتن شکیبا: دوست داشتم در فیلم «طعم گیلاس» بازی کنم رضا عطاران در جشن تولد کیانوش عیاری + عکس اکران و دوبله زنده فیلم «اوپنهایمر» در سینما هویزه مشهد + زمان اکران پاسخ وزیر ارشاد درباره ساخت فیلم بدون مجوز رسول‌اف کنسرت «نمایش سیصد» «سهراب پورناظری» روی صحنه فیلم «چی دا» با بازی شهرام عبدلی در شبکه دو + زمان پخش اهدای جایزه «هلال طلایی» به سریال «آمرلی» با بازی مصطفی زمانی «مسخ نرگس» پروانه نمایش گرفت | نقش‌آفرینی جمشید هاشم‌پور در یک اثر معمایی محمد خزاعی دبیر چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر شد تخصیص بن یک‌میلیون‌تومانی خرید کتاب به خبرنگاران و فعالان رسانه «راجر کورمن» چهره بزرگ سینمای مستقل درگذشت ضرورت رویارویی مدرن با شاهنامه وقتی رستم بلاگر می‌شود | گفتگو با کارگردان نمایش «آقای رستم! لطفا احترام خودتان را نگه دارید»
سرخط خبرها

دارابی: نشان فردوسی گامی در جهت تقدیر از جایگاه فردوسی است

  • کد خبر: ۱۶۴۰۴۰
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹
دارابی: نشان فردوسی گامی در جهت تقدیر از جایگاه فردوسی است
قائم مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهارداشت: نشان فردوسی گامی در جهت تقدیر از جایگاه فردوسی است.

شهرآرانیوز؛ علی دارابی، قائم مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه مراسم گرامی داشت از روز فردوسی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار شهرآرانیوز درباره اهدای نشان عالی فردوسی گفت: این جایزه یک کار جمعی میان میراث فرهنگی، وزارت ارشاد و نهادهای دانشگاهی است. در واقع نشان عالی فردوسی راهی است، برای اینکه بتوانیم علاوه بر نشان ملی نشان بین المللی را نیز برای کسانی که به شاهنامه و زبان فارسی خدمت می‌کنند، اهدا کنیم.

دارابی افزود: از همین رو در حوزه‌های مختلف برای کسانی که در حوزه کتاب، مقاله، نویسندگی و کسانی که در بازخوانی مولفه‌هایی که توانستند شعار هویت ملی را شکوفا کنند، این نشان در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، این نشان همچین گامی برای تقدیر از جایگاه فردوسی به عنوان میراث دار زبان و ادبیات فارسی است.

دارابی در ادامه به اقدامات عمرانی و مرمتی در محدوده آرامگاه فردوسی اشاره کرد و تاکید کرد: در سالی که گذشت ما با همکاری شورای شهر مشهد، شهرداری مشهد و اداره کل میراث استان اقداماتی را برای مرمت توس آغاز کردیم.

قائم مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و میراث فرهنگی افزود: در سال 1402 هم اعتبار خوبی را برای آرامگاه فردوسی تخصیص می‌دهیم تا بحث مرمت‌ها را دنبال کنیم. افزون بر این شورای احیای توس هم به ریاست وزیر محترم میراث فرهنگی به زودی تشکیل جلسه خواهد که گامی مهم برای برنامه‌ریزی بهتر در این باره است.

دارابی با اشاره به اینکه علاوه بر سه نشست که در طول سال در اینجا به عنوان مرکز فرهنگی دنبال خواهیم کرد امیدواریم با همکاری سایر دستگاها بتوانیم این کار بزرگ را که برای تکریم و پاسداشت حکیم و شاهنامه انجام دهیم افزود: امیدواریم با این اقدامات بتوانیم گامی در جهت آشنایی نوجوانان و جوانان با معارف و ادبیات برداریم.

این مقام عالی وزارت میراث تصریح کرد: پیرو بیانات رهبری در رابطه با جهاد تبیین، ما نهضت روایت‌گری را در برنامه داریم. من از مسئولان استان  که حامی و پشتیبان بزرگی برای زبان فارسی و تکریم آن هستند تشکر می‌کنم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->